Alfa Lavalin ydinliiketoimintaa ovat lämmönsiirto, erottelu ja virtaustekniikka. Tuotteiden jatkuva kehitys on ratkaisevan tärkeää kilpailukyvyn kannalta. Alfa Lavalin tuotteita myydään noin 100 maassa, yrityksellä on 20 suurta tuotantolaitosta (12 Euroopassa, kuusi Aasiassa ja kaksi Yhdysvalloissa) sekä 70 huoltokeskusta.
Alfa Laval koostuu monesta eri yksiköstä, minkä vuoksi pakkausvalikoiman yhtenäistäminen on ollut haastavaa.
Aiemmin kukin yksikkö huolehti omista tilauksistaan ja jopa pakkausmateriaalien suunnittelusta, Alfa Lavalin kansainvälinen hankintajohtaja Claus Møller sanoo.
Siten tuotemerkki ei ole näkynyt kunnolla ja lisäksi lopputuloksena on ollut suuri määrä tuotteita, joita olemme hankkineet Boxonilta.
Boxon on suorittanut pakkausmateriaaleihin liittyviä tarveanalyysejä. Priorisoidut alueet ovat kuljetusturvallisuus vaurioiden ja reklamaatioiden minimoimiseksi sekä kokonaisvaltainen ruosteensuojaratkaisu.
Lisäksi on tärkeää, että ratkaisut ovat rakenteeltaan ja tuotemerkkiprofiililtaan yhtenäisiä ja että niitä käyttää eri markkinoilla.
Yhdistämällä pakkausvalikoiman ja luomalla globaalin rakenteen Alfa Laval tehostaa pakkausmateriaalivirtaa ja samalla varmistaa, että yrityksen tuotemerkki näkyy yhtenäisellä tavalla.