- VALTTERI LINDHOLM
Tässä vaiheessa me alettiin tykkäämään Boxonista, koska se ei ollut pelkästään firma, josta tilattiin pahvilaatikoita, vaan sieltä tultiin meidän kanssa yhteistyössä kehittelemään ratkaisuja." Valtteri Lindholm, perustaja, Varusteleka.
Varustelekan ja Boxonin välinen yhteistyö käynnistyi räätälöityjen pakkausten toimittamisesta suosituille Jääkäripuukko-malleille. Lekalla oli tarve saada puukoille oma pakkauksensa, jonka sisällä tuotteet pysyisivät tiiviisti paikoillaan ilman pelkoa pakkauksen rikkoutumisesta kuljetuksen aikana.
Lisäksi asiakkaan tahtotilana oli pakkauksen brändääminen oman brändi-ilmeen mukaiseksi, jolloin asiakaskokemus säilyy brändin mukaisena aina pakkauksen unboxingiin asti.
Pakkaussuunnittelun lopputuloksena on kestävästä aaltopahvista tehty pieni ja pitkänmallinen pahvilaatikko, jonka sisään menee paperimassasta tehty sovite, jonka valmistaa Ecopulp.
Varustelekassa on aina panostettu työprosessien tehokkuuden ja mielekkyyden parantamiseen esimerkiksi tilausten käsittelyn automaatioiden avulla. Tilausmäärien kasvaessa myös verkkokauppapakkauksilta vaaditaan enemmän.
“Pahvilaatikon hinta ei ole pelkästään se, mitä laatikosta, rahdista ja teipistä maksetaan.”
“Kun tilaus oli sen verran iso, ettei se mahtunut paperipussiin, oli tehtaalta litteänä tulevan pahvilaatikon avaaminen ja kokoon teippaaminen sekä aikaa että tilaa vievä välivaihe.”
Valtteri Lindholm, Varusteleka
Valtterin muistilista hyvälle pakkaukselle:
Varustelekan pakkausten brändääminen alkoi kunnolla Jääkäripuukkojen pakkaussuunnittelun yhteydessä. Varustelekan pahvilaatikot toimitettiin logolla ja muilla brändin viestiä vahvistavilla elementeillä (sloganit, tekstit).
“Kaikkein helpoin saada ostamaan on ihminen, joka on jo kerran ostanut, ja on tyytyväinen kaikkeen tapahtuneeseen. Brändätyllä laatikolla tehdään se viimeinen tilanne – tavaroiden vastaanotto – miellyttäväksi, ja saadaan firman nimi painumaan paremmin mieleen.”
Valtteri Lindholm
Lue Valtteri Lindholmin tarina yhteistyöstämme kokonaan